Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

BĄDŹMY OSTROŻNI - OSZUŚCI PRÓBUJĄ RÓŻNYCH SPOSOBÓW

Data publikacji 20.01.2019

Wykorzystują uczciwość, chęć pomocy i zaufanie do drugiego człowieka. Oszuści podszywający się za pracowników różnych instytucji, domokrążcy oraz nieuczciwi sprzedawcy często szukają swoich ofiar wśród seniorów. Warto kierować się więc zasadą ograniczonego zaufania. Nie musimy wpuszczać nieznajomych do domu, na wizytę pracowników możemy umówić się w innym terminie a zbyt atrakcyjne promocje warto dokładnie zweryfikować.

17 stycznia br., policjanci z Kędzierzyna-Koźla przyjęli informacje o dwóch kradzieżach mieszkaniowych. 

Kryminalni ustalili, że do 76-letniego mieszkańca miasta zapukał nieznajomy mężczyzna. Podał się za pracownika Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Poinformował on seniora, że jego emerytura została źle naliczona i otrzyma od niego zaległe pieniądze. Wykorzystał chwilę nieuwagi domownika i ukradł mu portfel. Po godzinie do 79-latka mieszkającego na sąsiednim osiedlu zapukał mężczyzna, który oświadczył, że jest z Urzędu Skarbowego. Tutaj również - gdy ufny senior robił mu herbatę - mężczyzna szybko zabrał schowane pieniądze.

Pamiętajmy, aby czuć się bezpiecznie we własnym domu nie należy do niego wpuszczać nieznajomych. Kiedy ktoś nieznany puka do naszych drzwi zawsze kierujmy się zasadą ograniczonego zaufania. W takiej sytuacji najlepiej umówić się na inny termin, kiedy w mieszkaniu będzie znajdował się ktoś bliski lub znajomy. Osoba o uczciwych zamiarach nie obrazi się. Jeżeli nieznajomy staje się natarczywy, jak najszybciej zadzwońmy na numer alarmowy 112.

Pamiętajmy, że oszuści modyfikują swoje metody, dziś jest to pracownik Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, a jutro może to być pracownik wodociągów, opieki społecznej czy fałszywy wnuczek lub funkcjonariusz.

Podobne metody działania mogą być wykorzystane przez nieuczciwych domokrążców, którzy namawiają do zakupu np. garnków, pościeli lub urządzeń medycznych po zawyżonych cenach, czy też sprzedaży usług telekomunikacyjnych, dostarczania gazu lub prądu. Często podczas takiej transakcji konsumenci są wprowadzani w błąd i ponoszą w związku z tym dotkliwe straty finansowe, zaciągając wysokie zobowiązania kredytowe, bądź płacąc karę umowną z tytułu zerwania umowy z dotychczasowym dostawcą usług.

Wykorzystano materiały z KGP

Powrót na górę strony